נעים מאוד, אני חגית בן-אליעזר, אחת שהמקצוע בחר בה…

הרגשתי את זה כל חיי ובכל תחום ומסגרת בה הייתי – שנים של לימודי ציור עם ציירת מופלאה, מגמות עיצוב בבתי הספר ושירות צבאי מעניין ויצירתי כמעצבת גרפית. נהניתי להמשיך וללמוד לאורך השנים, בין אם בלימודים מאורגנים ב'מכון אבני לאמנות' וקורסים ייעודיים ומקצועיים ובין אם באופן עצמאי – העשרה, שיטוט במוזיאונים ובין דפי הספרים והאינטרנט ועד לימודי ציור סיני מסורתי באוניברסיטת ChongQing שבמחוז ביי ביי בסין.

אני חיה ונושמת עיצוב, יופי ואסתטיקה. אני מתרגשת מהעבודה.
נהנית לפגוש לקוחות שהופכים לחברות וחברים, לראות את העיניים הבורקות, לדמיין ביחד, להקשיב לחלום שנגלה ולהרגיש יחד איתם את הפרפרים שבבטן. ואז לשבת עם עצמי, מוקפת במוזיקה טובה, דפים לבנים ומסך נקי, מאפשרת לעצמי להעז ולנסות, ליצור ולהפתיע בעיצוב מקורי וייחודי.

מקורות ההשראה שלי רבים, למעשה כל דבר שאני רואה ומרגישה מתורגם בצורה זו או אחרת לעבודה שלי – נוף טבעי או אורבני, יצירות אמנות וגרפיטי ברחוב, מילים כתובות והרבה מוזיקה.


אני רוצה להכיר לכם אותי ואת הדרך שלי
ולספר לכם שאני רוצה לעבוד, רוצה לקוחות נוספים, רוצה לעשות את מה שאני טובה בו ונהנית ממנו.
בואו ותכירו אותי – את החלום שלי, ממה אני שואבת השראה, במה אני גאה ומה יצרתי.
מוזמנות־ים לשוטט בין הדפים, לשתף חברות וחברים ולספר לי מה הכי אהבתן־ם.

תהליך העבודה הוא תהליך שאנחנו עוברים ביחד, אתן־ם ואני.


נתחיל בבירור החלום, נבין את הרצון והמסרים שנרצה להעביר ומהי התועלת שתצמח מהם ונבדוק מיהו קהל היעד הנכון. הליווי הוא תמידי, עוטף ומחויך – בפגישות, בשיחות ובתכתובות (כבר הספיקו להכתיר אותי כמאמנת אישית-גרפית…).
השלב הראשוני הוא תהליך המיתוג שמתחיל למעשה בשיחה מעמיקה עם בעל ֿת העסק, תחקיר מקיף על החלומות, החזון העסקי, מחקר על המתחרים בארץ ולעיתים גם בחו"ל, על המשתמשות והמשתמשים – קהל היעד הצפוי ועוד. תהליך זה נקרא איפיון ויתרונו במציאת הייחוד והדיוק של העסק המסויים שלכן־ם (או מה שאחרים לעיתים קוראים לו – בידול).

העיצוב הוא החלק האחרון של תהליך המיתוג, הוא יגיע רק לאחר שבדקנו ודייקנו בערכים שהעסק רוצה להעביר, במסרים הרגשיים שהוא רוצה להציף אצל הלקוח־ה, בהבנת הצרכים של־ה (בין אם מודעים להם ובין אם לאו) ובהסבר מפורט על התועלות וההבטחה שהוא מביא איתו. העיצוב יחל אך ורק לאחר קבלת ההחלטה על האסטרטגיה השיווקית ומציאת הפתרונות היצירתיים המותאמים אישית לעסק.

פן נוסף בעבודה הוא יצירת מוצרי פרסום ושיווק נקודתיים כמו פולדרים, חוברות, לוחות שנה, ברושורים, מתקני תצוגה ועוד. אלו מוצרים שממוקדים בתועלת מסויימת וניתן כמובן ליצור אותם ללא קשר למיתוג העסק, תוך מתן מענה שלם החל משלב הרעיון ועד לשלב ההפקה (הדפסה בבתי דפוס שנבחרים בקפידה על מנת להתאים בצורה המירבית לסוג העבודה).

תחום חשוב שעוזר להסתכלות הכוללת הוא עיצוב ובניית אתרים על בסיס פלטפורמות WordPress / Wix שגם הוא מתחיל בתהליך איפיון נרחב ומסתיים באתר מזמין ומותאם אישית ללקוח־ה.

אז אם האהבה לעשייה ולמקצוע מובילה אתכן־ם, אם העסק ישמח ללקוחות חדשים… ובעיקר אם הגיע הזמן לעבור לשלב הבא, אשמח להיענות לאתגר.